2012. március 3., szombat

Fassbender

Elkészültem egy újabb nagy rajzzal, amit már emlegettem is az előző bejegyzésben. Már akkor is írtam, hogy egy új módszert szerettem volna kipróbálni vele, de nem igazán jártam sikerrel. Ez a módszer a grafitporos árnyalás: összegyűjtesz egy kis grafitport tégelyben (dörzspapírral ledörzsölsz a grafitceruza hegyéből, illetve lehet külön is kapni), majd ecsettel felhordod az árnyalni kívánt részekre: így simább árnyékolás alakul ki, hiszen biztosan nem maradnak látható nyomai a ceruzavonásoknak.

Sajnos a gyakorlatban ez nekem nem működött jól, mindig foltos lett az eredmény. Olyan volt, mintha összekoszolódott volna a papír. Habár legalább könnyű volt kiradírozni, mert a por nem tapadt annyira a papírhoz. Tehát némi próbálkozás után ezt a kísérletet feladtam, és újrakezdtem a rajzot.

Michael Fassbender
Ezzel most meg vagyok elégedve, a kezdeti nehézségek után jól sikerült az árnyalás. A referencia is nagyon jó volt, érdekes megvilágítással, nagyon erős kontraszttal (annyira erőssel, hogy vissza is kellett vennem belőle), valamint egy effekt is volt a képen, mintha alulról égett volna és helyenként füst takarta az arcot. Ezt a rajzon el kellett hagyni, mert értelmezhetetlen lett volna, hogy mik azok a fehér foltok. A borostától tartottam még, de azon kívül, hogy kissé unalmas tevékenység "szőrözni", igazából csak a hozzávetőleges irányra kellett figyelni, egyébként random húzogattam be őket.

2 megjegyzés:

  1. Kreatív Hobbi alias Levezető2012. március 4. 10:00

    Szia! Nagyon jó lett. :) A borostánál, szőrnél te hogyan dolgozol? Most rajzolok egy borostás férfit. Pöttyözök ceruzával, meg radírral, hogy kicsit foltos legyen és borosta hatású.

    VálaszTörlés
  2. Először úgy rajzoltam az arcot, mintha nem lenne ott szőr, csak az árnyalatokat alakítottam ki, pl. a bajusz helyén sötétebbre, az áll fölötti részen világosabbra, stb. Aztán berajzoltam az első réteg szőrt, és kissé elmostam (nem teljesen, csak hogy ne legyenek éles vonalak), aztán a 2. réteg szőrnél már hagytam, hogy erősebbek legyenek a vonások, jobban rányomtam a ceruzát, illetve rottringot, mert itt azzal dolgoztam, hogy végig hegyes legyen. Az állnál, főleg ahol az az erős fénysáv van, radírral húztam vonalakat az alatta lévő árnyékba.
    Ha ennél rövidebb a szőrzet, mondjuk csak egynapos borosta, akkor is érdemes pici vonásokat húzni, hogy legyen valami iránya a szőrszálnak.

    VálaszTörlés