2011. december 22., csütörtök

Kis szín (Colin F.)

Ez megint egy 10x15 cm méretű, fotópapírra készült rajz. Elég gyorsan elkészült, mivel a referenciafotó se volt túl részletes - a (nekünk) jobb oldali szem-halánték-haj gyakorlatilag egybeolvadt egy sötét folttá - így tartottam magam az "azt rajzold, amit látsz" elvhez, és inkább a nagyobb árnyékokra, foltokra koncentráltam, ahelyett hogy megpróbáltam volna minden részletet kidolgozni.

A kék háttér pedig egy próba volt: nemrégiben vettem (rendeltem az ebayről) egy 24-es Graphitint készletet. Ezek olyan akvarellceruzák, amiknek szárazon csak kevés színük van, mintha kicsit színezett grafit lenne, azonban benedvesítve nagyon szép élénk színekké változnak. Benedvesítettem egy ecsetet, és a ceruza végéről vettem fel a színt, így vittem a papírra. Óvatosan kellett vele bánni, hiszen ez nem akvarellpapír, ha nagyon átáztatom, akkor felhullámosodott volna, így tényleg épphogy csak egy csepp vizet használtam. Ettől picit egyenetlen lett a szín, hiszen nem mehettem át rajta többször eloszlatni vagy megerősíteni, de végülis egy próbát megért, és fogok még vele kísérletezni.

2 megjegyzés:

  1. Szerintem így pont jó a rajz. Azt mondják, azt kell részletesre rajzolni, amire a fókuszt akarjuk irányítani. Portrénál általában a szem.
    Én is pont most kísérletezek a Staedtler ceruzákkal, amit szintén el lehet kenni nedves ecsettel. Elég nehéz megoldani, hogy egyenletes legyen, mert az ecset néha egy helyre húzza el a pigmenteket és amikor felemelem az ecsetet, ott sötétebb folt marad.
    Ha még rásatíroznál színesceruzával valami hasonló színnel(Prismacolorod van ugye?), akkor el lehetne tüntetni az egyenetlenségeket.

    VálaszTörlés
  2. A legújabb rajzom tapasztalatából kiindulva (picit ott is rámentem vizes ecsettel az egyik oldalon, aztán a másikon már inkább csak elkentem papírzsepivel) az a legjobb, ha elég nagy ecsetet használok(-nék). A vékony ecset után csíkos marad a szín.
    Karácsonyra kaptam az öcséméktől egy Progresso elmosható grafitceruzát, az lesz a következő próba, de már akvarellpapíron. :)

    VálaszTörlés