2011. november 7., hétfő

Penélope


Újabb saját rajz. Ahogy a legutóbbiak, ez is 10x15 cm-es (azaz normál fénykép méretű) fotópapírra készült. A hátránya ennek a relatív kis méretnek az, hogy nagyon apró részleteket, tónusváltásokat nem lehet rajta úgy kidolgozni, mint mondjuk egy A4-es papíron; viszont ez vázlattal-mindennel együtt néhány óra alatt elkészül. Persze van aki ennyi idő alatt egy A4-es rajzzal is elkészül, de sajnos én nagyon lassan rajzolok.

2H, HB és 6B ceruzákat használtam.
Penélope

7 megjegyzés:

  1. Ilyenkor amikor egy ehhez hasonló profi rajzot látok, mindig azt kérdezem magamtól:. h ezt hogyan ?! nagyon durván jó lett.
    mióta rajzolsz, és tanultad ? (:

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon szuper lett! Irigyellek, hogy bátran mersz nagyobb fehér felületet hagyni, nem csak a fényfoltokat. Én ragaszkodni szoktam a fotóhoz és néha szürke az eredmény.
    És nagyon nehéz ilyen kicsiben dolgozni, teljes elismerésem!
    A gyorsaság meg nem hiszem, hogy egyenes arányban lenne a rajzoló tehetségével. Én is rajzoltam már A4-es méretet pár óra alatt, de az olyan is lett. Linda Hubertől olvastam, hogy inchről inchre haladva rajzol és néha egy órát is eltölt egy inchnyi terület megrajzolásával, ha sok a részlet.

    VálaszTörlés
  3. Kriszti köszönöm, de az igazán profitól sajnos (még) messze vagyok. Pl. az ő munkáik finomsága, kidolgozottsága nagyon tetszik: Red2207, Thubakabra (ő magyar egyébként). Valahova ide szeretnék én is eljutni majd egyszer. :)
    Kb. másfél éve rajzolok több-kevesebb rendszerességgel, voltak több hónapos kihagyások is. A jobb agyféltekés rajztanfolyamot leszámítva, illetve azóta autodidakta módon tanultam-tanulok mindent, vettem könyveket, olvasok a neten tutorialokat, nézem ahogy mások rajzolnak youtube-on, stb.

    VálaszTörlés
  4. Anwerosa, neked is köszönöm. :) Ha az arcon lévő világosabb részekre gondolsz, ennyire az nem világos eredetiben. Olyan scan programot használok mostanában, amin belül, még az előnézetnél lehet állítgatni pár dolgot, és be szoktam jelölni a fehéregyensúly helyreállítását. Ettől lesz teljesen fehér a háttér, de egy kicsit a világos árnyalatokból is lecsíp. Meg most így összehasonlítva az eredetivel, azt hiszem a haj miatt, hogy elég sötét legyen, túlhúztam a kontrasztot, az is levett a világosabbakból.
    Ezenkívül most egy kicsit óvatosabb vagyok ezekkel a rajzokkal, amiket a fotópapírra készítek. Ez annyira sima felület, hogy a fogakkal egyáltalán nem kell foglalkozni, könnyű rajta eldolgozni a grafitot, viszont minden ceruza sötétebbnek tűnik rajta. Máskor az arcot F-fel szoktam árnyalni, erre a papírra elég a 2H is.
    Gondolkodom rajta egyébként, hogy kéne csinálnom egy takarólapot, aminek a közepén egy kis rész, mondjuk 2x2 cm ki van vágva, és én is csak azt a részt rajzolnám addig, amíg teljesen el nem készülök vele, a többit meg nem is látnám. A hajrajzolásnál megint voltak olyan részek, ahol "eltévedtem", nem tudtam kivenni, hogy akkor most merre is tartanak a tincsek. Hátha ez segítene.

    VálaszTörlés
  5. Szerintem így pont jó, hogy a középtónusokból van a legkevesebb.
    A hajnál talán nem érdemes inchről inchre haladni. Ott én meg szoktam rajzolni a tincseket és a fényfoltokat és utána tincsenként dolgozom ki. Így én nem szoktam "eltévedni". Van amikor én sem látom rendesen, hogy merre tartanak, ilyenkor improvizálni kell.:)
    Ez a fotópapír érdekes dolog. Nem is gondoltam rá, de kipróbálom.:)

    VálaszTörlés
  6. A hajnál az alját csináltam először, ami lényegében egy összefüggő sötét folt volt, csak a tincs alsó végéből - ami a rajzra már nem került rá - lehetett kikövetkeztetni, hogy merre is esik. Felül már jobban belejöttem.
    A fotópapírt eredetileg fényképnyomtatáshoz vettem, de a csomagból csak párat használtam el. Nem a fényes felére rajzolok, ahova nyomtatni kell, hanem a hátoldalára. Körül akarok majd nézni, hogy A4-esben milyet lehet kapni. A régi melóhelyemen ami volt, az alig volt vastagabb egy sima nyomtatópapírnál. Rajzoláshoz túl vékony lenne, olyat nem érdemes venni.

    VálaszTörlés
  7. Én most megnéztem a papíromat. Nekem 210 gr-os van. Szerintem az elég vastag rajzoláshoz. Tényleg elég jól "fogja" a grafitot, bár azt még nem próbáltam ki mennyire viseli meg a dörzsölés, radírozás.:)

    VálaszTörlés