2011. október 6., csütörtök

Linda Huber tanácsai realisztikus rajzoláshoz

Ha érdeklődtök a realisztikus grafitrajzok iránt, akkor valószínűleg már találkoztatok Linda Huber nevével - vagy ha a nevével nem is, esetleg a rajzaival. Művei sokszor kerülnek be különböző válogatásokba, vagy fotórealisztikusságuk miatt illlusztrációként használják fel a rajzait. Néhány inspiráló példa, hova is lehet fejlődni ebben a műfajban:

Linda Huber honlapjának galériájában még több rajzot találhattok.
Amiért igazából belekezdtem ebbe a bejegyzésbe: eszembe jutott, hogy tavaly, még a blog indulása előtt kérésre lefordítottam a honlapján található tanácsokat. Ezeket másolom most be változtatás nélkül  kisebb változtatásokkal (ezt csak azért mondom, mert annak idején csak egy gyorsfordítást csináltam, és így visszatekintve elég döcögős helyenként a magyar fogalmazás, de ha arra várnék hogy átírjam, sokáig maradna még piszkozatban ez a bejegyzés). A tanácsokat hajtás után olvashatod!
"A realista stílusban rajzolás kis tehetséget és sok, SOK türelmet, valamint leginkább önbizalmat igényel! Önbizalmat ahhoz, hogy tanulj és idővel olyan művésszé fejlődj, amilyennek elképzeled magad. Rajzolj lassan és dolgozz keményen minden kis lépésen, így kezded el megérteni ,hogyan rajzolj életszerűen. Az élet a kulcs, az segít a legtöbbet amit látsz és ismersz, úgyhogy nyisd ki a szemed és az elméd barátom, és gyerünk rajzolni!

- Csak tiszta, nagy méretű referencia fotóról dolgozz (kérj engedélyt, ha nem szabad felhasználású a fotó).
- Jó kontrasztú fotót használj (sok sötét és világos árnyalattal), a megfelelő egyensúly teszi nagyszerűvé a rajzot.
- Nyomtasd ki szürkeárnyalatosban a referenciát, világosítsd ki a fotót hogy jobban lásd az árnyékos részeket (nyomtass különböző mintákat).
- Ne rajzolj teljesen szemből vakuzott fotókról, laposnak fognak tűnni.
- Kezdj egy világos körvonallal (H-s cerruzával rajzolj 1 inches rácsot).
- Használj a kezed alatt egy sima, tiszta papírt, hogy megelőzd az elmaszatolódást.
- A folyamatban lévő munkákat tartsd letakarva, amikor nem dolgozol rajtuk.
- Kis, 1-2 inches területen dolgozz egyszerre, fejezd be majdnem teljesen, mielőtt továbbmész.
- A részletekhez használj mechanikus ceruzát, ami mindig hegyes.
- A csúcsfényeket hagyd érintetlenül és rajzold körül őket, használd a monopolradírt a kiemelésükhöz, ha szükséges.
- Könnyű-közepes nyomással árnyalj, biztosítva hogy a ceruzavonások közel legyenek egymáshoz.
- Amikor egy területet színezel, használj körkörös vonásokat, így biztosítva hogy átfedik az egészet.
- Tekerj egy darab tiszta papírzsebkendőt az ujjad köré és mosd el a középárnyalatokat.
- Mosd el a középárnyalatokat és aztán színezd újra a területet, építsd fel az árnyalatokat míg realisztikusnak látszanak
- Mosd el az összes kemény vonalat, kivéve ha a referenciafotón vagy az életben is annak látszik.
- Használj tükröt amikor portrét rajzolsz, a fotóreferencia mellett te vagy a legjobb referencia.
- Használj 3B-s ceruzát a legsötétebb árnyalatok felépítéséhez, rétegezd őket és ne mosd el a közeli fekete tónusokhoz.
- Sötétíts, hogy nagyobb mélységet adj a rajznak.
- Fordítsd fejjel lefelé a rajzot és a referenciát, hogy jobban lásd és visszaadd a formákat.
- Rajzolj meg minden apró részletet amit látsz, a részletek azok, amik realizmust adnak a rajznak.
- Könnyű réteg fixatívval rögzítsd a befejezett rajzot, hogy csökkentsd a grafit csillogását és elmaszatolódását.
- Tartsd észben, hogy egy művész sosem áll meg a fejlődésben, az életben mindent úgy tanulsz, hogy végigmész rajta, az idő valóban a barátod.
- Ha sietve rajzolsz az meg fog látszani, úgyhogy laaaaaaassíts le és élvezd a művészi utazást.
- Objektív szemmel nézd a munkádat, ha olyan területet látsz aminek javulnia kell, legyen az a célod a következő rajznál és látni FOGOD a javulást!
- Apró részletek rajzolásához nagyobb méretű papírra/kartonra van szükséged. Igen, tudom ,hogy tovább tart befejezni egy nagy rajzot, de őszintén: sokkal könnyebb nagyban dolgozni!
- Mondogasd magadnak, hogy a a legjobb munkádat készíted, így megerősíted a gondolataidat hogy a legjobbat nyújtsd, amire képes vagy!
- Ha nem vagy elégedett a rajzoddal, rajzold újra amíg az leszel. A gyakorlásból tanulunk igazán... úgyhogy gyakorolj valamin amit szeretsz, és a rajzolás mindig szórakoztató lesz!
- Amikor azt mondom hogy ne csak azt rajzold, amit látsz, hanem amit ismersz, úgy értem rajzold azt, amit már láttál a saját szemeiddel személyesen, vagy egy fotón.
- Ne használj fénymásolópapírt vagy vékony vázlatpapírt a részletes rajzokhoz, a papír nem fog tartani (nem lesz tartós) és csalódott leszel!
- Használj Bristol, Illustration vagy más rajzkartont a legjobb rajzaidhoz."

Ezek tehát Linda Huber tanácsai, érdemes fontolóra venni és alkalmazni őket. Kellemes gyakorlást! :)

3 megjegyzés:

  1. Köszi a tanácsokat! Szerintem sokunk álma, hogy egyszer ilyen gyönyörűen rajzoljunk. Linda Huber nekem is egyik példaképem. Csak azon döbbenek le mindig, hogy 3B-s ceruzát javasol a legsötétebb részekhez.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nagyon jó a blogod, eddig rengeteget segített, hogy elkezdjek rajzolni! Köszi a segítséget! :)

    VálaszTörlés
  3. akimoT, nagyon szívesen. :)
    anwerosa: igen, érdekes, hogy 3B-nél nem megy feljebb. Van olyan könyvem, ahol a szerző-rajzoló szinte kizárólag 8B-vel dolgozik. Darrell Tank meg a 4H-t se veti meg. Lehet hogy mindegyikük kipróbált többféle technikát, és ízlés kérdése, hogy melyiküknek mi jött be.

    VálaszTörlés