2011. október 1., szombat

Hugh Jackman

Jó régen nem jelentkeztem... és nem is nagyon rajzoltam ez idő alatt. Van egy félkész rajzom, ami szeretném, ha nagyon jól sikerülne - ajándékba szánom esküvőre - és pont emiatt nagyon nehezen ülök neki, teljesen leblokkol, hogy mi van, ha elrontom. Persze így meg az életben nem leszek vele kész. :(

Úgyhogy tegnap úgy döntöttem, kis oldódásként előveszek valami mást. Ez egy kis méretű rajz, így pár óra alatt végeztem vele. 10x15 cm-es fotópapír hátoldalára készült, használtam 2H, H, F, 2B és 5B-s ceruzát, valamint 0,3-as mechanikus ceruzát is, papírrudat az elmosáshoz, elemes- és monopolradírt a kiemeléshez.

Úgy érzem maga a rajz elég jó lett, de valahogy mégse biztos, hogy felismerném benne Hugh Jackmant. Talán mert ez egy nem annyira ismert fotó*, vagy mert olyan érdekesek a fényhatások - egyébként pont ez tetszett meg a referencián is.
 *A hírességekről készített rajzaimat általában fel szoktam tölteni a stars-portraits.com oldalra, ahol jelenleg 258 alkotás van Jackmanről (az enyém még nem került fel), de ezt a referenciafotót még senki nem rajzolta közülük. Egyébként ajánlom az oldalt látogatásra, mert nagyon sok jó rajzot lehet ott találni, és a tanulmányozásukból sokat lehet tanulni; illetve vannak tutorialok is, habár angol és francia nyelven. Az egyetlen problémám az oldallal, hogy konstruktív kritikát ott nem nagyon kapni, mindenki csak áradozik a másik rajzáról sok-sok smiley-val... Ami persze jólesik, de fejlődni mégiscsak a kritikákból lehet. :)

7 megjegyzés:

  1. Nagyon kiraly lett :) koszi szepen ezt a blogot sokat segit:D

    VálaszTörlés
  2. Szuper jó a rajz! Meg akartam nézni az eredetit, hogy azon is ilyen éles a fény, hogy a fél arca szinte nem is látszik?
    Nagyon érdekes a kopottas bőrkabát is. Szeretem az ilyen képeket, ahol éles fények látszanak.
    Én is úgy jártam, hogy az a rajzom tetszik a legkevésbé, amit valakinek szülinapra, ajándékba nagyon tökéletesre akartam csinálni.
    Köszi a linket, érdekes mások munkáját látni és ötleteket is lehet gyűjteni a következő sztárportréhoz. Ilyen bomba rajzokkal meg ne csodálkozz, ha senki sem kritizál.:)

    VálaszTörlés
  3. Joco örülök hogy tetszik, a blogot meg igyekszem folytatni rendesen most már. :)

    anwerosa: ez az eredeti: http://kepfeltoltes.hu/view/111003/Hugh_Jackman_Tom_Munro_Photoshoot_05_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    Nem bőrkabát van rajta, csak a rajzon lett olyan hatású, de nem is bántam. :D A szája körül nem stimmel valami, ott vagy elcsúsztam kicsit, vagy az árnyékolás más, de valahol ott érzem, hogy nem az igazi. A haja meg világosabb, de az szándékos, gyakorolni akartam. Mondjuk ott is az oldalsó résznél már elvesztettem a fonalat.

    VálaszTörlés
  4. Szia! Örülök, hogy újra írtál! Pár hete találtam a blogodra, eddig nagyon sokat segített!
    A portré nagyon jól sikerült! Várom a további munkáid! :)

    VálaszTörlés
  5. Remélem, most sikerül elküldeni a megjegyzést, mert a múltkor elveszett. Megnéztem a fotót és szerintem a felső ajka csúcsosabb, inkább V alakú és meredekebben megy lefele a szájsaroktól középre. Meg a felső ajkának bal oldala teljesen fehér. A két ajak közötti elválasztó árnyékot pedig sötétebbnek látom a rajzon, mint a fotón.
    Az tűnt még fel, hogy a fotón látszik az orr melletti ránc a bal oldalon is, a rajzon nem láttam, de lehet, hogy scanneléskor tűnt el a halvány árnyalat.
    De ha nem szólsz, nem is tűnt volna fel. Nagyon oda kellett figyelni, hogy észrevegyem ezeket. Nagyon szép a rajz!
    A "bőrkabát" is nagyon tetszik. A hajánál meg nem láttam semmi problémát.:)

    VálaszTörlés
  6. Igen, a szája is más vonalú lett, meg egy kicsit az orra is. Az a rész inkább Sean Beanre hasonlít. :)
    Rájöttem egyébként, hogy többet kéne néznem az eredeti referenciát a képernyőn, mert annyira nem tudok jó minőségben nyomtatni, és így már ott elveszik egy csomó árnyalat. Csak hát nem a számítógépasztalnál rajzolok, és fárasztó lenne állandóan átülni, illetve ha már belemerülök a rajzolásba, akkor el is feledkezem róla.

    VálaszTörlés
  7. Én a monitorról szoktam nézni a képet, mert a nyomtatóm olyan sötéten nyomtat, hogy szinte csak a főbb körvonalak megrajzolására lehet használni a kinyomtatott fotót.
    Esetleg szerezhetnél egy használt laptopot, ami erre a célra megfelel, vagy hallottam már olyan festőművészről, aki iPad-et rögzít a festőállványra és úgy fest a fotóról.:)

    VálaszTörlés