2010. augusztus 1., vasárnap

Audrey Hepburn portré

Ez a legújabb rajzom, Audrey Hepburn színésznőről.


Elég régen nekikezdtem már, a haján "ültem" vagy két hetet, mire végre rávettem magam, hogy befejezzem. Nagyon erős, felülről érkező fény csillan meg a hajon, nem is sikerült igazán jól visszaadni. A haj amúgy is a mumusom, remélhetőleg mire odáig érek a tutorialokban, már nekem is jobban fog menni. :)
A rajz nagyrészt 2B-s heggyel töltött 0,5-ös és HB-s heggyel töltött 0,3-as mechanikus ceruzával készült, de bevetettem hagyományos ceruzákat is (HB, 2B, 6B). Az elmosáshoz kisebb felületeken papírceruzát, a nagyobbakon (hálóing) ujjra tekert papírzsebkendőt használtam. Az alsó ajkon és a hajon megcsillanó fény kiemeléséhez gyurmaradírt, illetve éles hegyre vágott radírstiftet használtam. A rajz A4-es műszaki rajzlapra készült.

10 megjegyzés:

  1. Hű, ez valami fantasztikus lett!!!!!!!!!!! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, örülök hogy tetszik. Ha minden igaz, a drótékszerezésbe is belevetem magam hamarosan. :)

    VálaszTörlés
  3. Egyszerűen eláll a szavam, és tényleg a négy napos tanfolyam alatt tanultál meg ennyire rajzolni? Audrey Hepburn pedig a kedvenc színésznőm. Imádom.

    VálaszTörlés
  4. A négy nap alatt volt a leglátványosabb a fejlődés (a majdhogynem gyerekrajztól a realisztikusnak tekinthető portréig), de azért azóta is sok mindent hozzáolvastam, igyekszem ellesni a technikákat. No és persze a gyakorlás a kulcs, mint minden más kreatív tevékenységhez is. :) Később mutatok még saját régebbi rajzokat is, meg olyanokat, amilyen szintre szeretnék eljutni.
    Audrey nekem is nagy kedvencem, még idős korában is megmaradt benne a kislányos báj.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik ahogy rajzolsz és tetszik az egész blog.

    VálaszTörlés
  6. Szia! Ági vagyok. Most találtam rá a blogodra, és nagyon örülök ennek. Én is jártam "jobb agyféltekés rajzolásra" két éve. Én nem gyakoroltam, ugyan néha néha próbálkoztam. Igazából elbűvölt egy egy vonal, és úgy ki tudok kapcsolódni közben, hogy az csuda jó. Viszont a képpel nem voltam elégedett. Általában a képet nem jól helyeztem el. Ezért beiratkoztam, most egy rajtanfolyamra. Két alkalommal voltam eddig. Ott remélem megtanulom a képszerkesztést és még sok mindent. Lehet, hogy lassabb a felfogásom, de nehezen látom az arányokat, a szögeket, és a tónusokat. Igazából nem is tudom, hogy látok-e valamit. :-)de nagyon szeretném!!
    Úgy érzem sokat segít majd nekem ez az oldalad. Köszi, hogy megosztod velünk, és, hogy én is láthatom. Az Audrey rajz igazán stílusos. Tetszenek a finom vonalaid, és a csúcsfények!
    Üdv. Ági

    VálaszTörlés
  7. Szia Ági!
    Remélem, hogy sok hasznos dolgot fogsz találni a blogon, most a szünet után megint számtalan tervem van vele. Igen, a gyakorlás segít a legtöbbet, én rengeteg dolgot összeolvastam már különböző technikákról, jópár könyvem is van, de csak amikor a gyakorlatban kipróbálom, akkor látom, hogy mennyit tudok belőle hasznosítani. Saját hibákból és tapasztalatokból lehet a legtöbbet tanulni.
    A jobb agyféltekés tanfolyamokról is tervezek majd egy hosszabb külön posztot, hogy mi az, amiben nekem segített, és mit éreztem benne kevésnek. Meg persze lesznek a portrén kívül más témák is, és ha jobban belejövök, színes rajzolás is. :)

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű a rajz! Hogy érted el azt a nagyon finom tónust az arcán?
    Szuper a blogod! Ha előbb felfedeztem volna, nem is mertem volna belekezdeni a sajátomba. Nagyon jól részletezed a témákat. Örülök, hogy van más is, aki a Lee Hammond féle rajzolással is foglalkozik. Én is a jobb agyféltekéssel kezdtem könyvből, de nekem Lee Hammond technikája valahogy élethűbb rajzokat eredményez.

    VálaszTörlés
  9. Szia anwerosa! Szerintem nagyon jó, hogy te is hasonló témával foglalkozol, én szeretek összeolvasni mindenféle tapasztalatot és technikát, aztán kipróbálni, hogy melyik válik be nálam. Biztosan vannak dolgok, amiket másképp csinálunk, vagy olyan tippek-trükkök, amikre gyakorlás közben lehet rájönni.
    A jobb agyféltekéssel nekem az volt a gondom - de majd tényleg írok róla hamarosan egy külön posztot -, hogy a technikai részbe nagyon nem ment bele.
    Ennél a rajznál ha jól emlékszem az arcon HB-s ceruzát használtam és papírceruzával mostam el, de azon amin most dolgozom (csak mostanában nem haladok vele), Mars Lumograph F-et használok. Ez nem a korábbi készletemben volt, hanem külön vettem egy Müller drogériában. Van ebből is HB-m, és ránézésre semmi különbség köztük ha tónuslistát csinálok, valahogy mégis az F-et érzem az ideális bőrtónus ceruzának. Meg persze sok függ a minőségi papírtól is, erről te is írtál és nagyon igaz, akkor látja az ember a különbséget, ha mindkettőt kipróbálja.

    VálaszTörlés
  10. Igazad van, én is úgy vagyok vele és sokan írják is, hogy a legjobb minél több technikát kipróbálni és mindenkinek meg kell találni a saját útját. Engem is nagyon érdekel, hogy mások hogyan dolgoznak, mert rengeteget lehet tanulni még a mások és saját hibáinkból, sikereinkől is.

    Már teljesen belelkesedtem egy Mars Lumograph készletre, de azért a Faber-Castell profi készletre is kíváncsi lennék.

    VálaszTörlés